Sześciokanałowy, sterowany komputerowo zestaw RC Futaba F-4G 2,4 GHz i T-FHSS z telemetrią/S-FHSS/Mini-Z przeznaczony do modeli samochodów i łodzi rekreacyjnych oraz wyścigowych. 3,2-calowy kolorowy wyświetlacz LCD, 6 cyfrowych trymerów, 3 przełączniki, 1 pokrętło/przełącznik, pamięć na 40 modeli + karta SD. Zaawansowane ustawienia programów funkcji i miksów dla samochodów, gąsienic, czołgów lub łodzi motorowych. Z odbiornikiem R404SBS-E (super szybki F-4G z telemetrią).
Nadajnik można również przełączyć na tryb transmisji T-FHSS z telemetrią lub S-FHSS bez telemetrii, co umożliwia jego stosowanie z szeroką gamą odbiorników T-FHSS i S-FHSS do samochodów i łodzi RC. Odbiornik R404SBS-E F-4G oferuje 4 kanały PWM dla klasycznych serw (z indywidualnie regulowanym trybem dla serw Futaba UR/SR , serw cyfrowych lub analogowych), kanały 5/6 na wyjściu szeregowym S.BUS2 dla serw S.BUS2 oraz możliwość przesyłania danych telemetrycznych z czujników podłączonych do gniazda S.BUS2. Umożliwia również podłączenie modułu nadajnika FS-RM005 do sterowania modelami Kyosho Mini-Z Evo.
Nadajnik T6PV o klasycznej konstrukcji przypominającej kierownicę z uchwytem idealnie dopasowanym do dłoni jest wyposażony w sterowanie na kierownicy, spust przepustnicy, trzy przełączniki przyciskowe, jedno pokrętło połączone z przełącznikiem przyciskowym oraz sześć cyfrowych trymerów (4 wokół kierownicy, 2 na uchwycie).
Kierownica i przepustnica posiadają szeroki zakres regulacji mechanicznych, aby idealnie dopasować się do Twoich dłoni i stylu jazdy. Programowanie odbywa się za pomocą joysticka, czterech przycisków oraz podświetlanego kolorowego wyświetlacza LCD o przekątnej 3,2".
T6PV ma pamięć na 40 modeli, którą można bezstopniowo rozszerzać za pomocą karty microSD, oraz szeroką gamę zaawansowanych funkcji programowych dla popularnych i specjalnych modeli samochodów (np. niezależne sterowanie i napęd (z 2 kontrolerami) przednich i tylnych kół dla pojazdów gąsienicowych, hamulce dwuobwodowe dla dużych modeli w skali 1:5, żyroskop do driftu, ABS, kontrola trakcji, miks dla czołgów itp.).
Do obsługi nadajnika potrzebne będą 4 baterie alkaliczne AA lub baterie NiMH, lub akumulator NiMH, LiPo lub LiFe o 5 ogniwach.
Tryb Ultra Response
Tryb Ultra Response (UR) zapewnia dalszą poprawę reakcji o około 30% w porównaniu do konwencjonalnego trybu SR. Praca w trybie UR jest możliwa przy zastosowaniu kompatybilnych serwomechanizmów.
System transmisyjny F-4G
Futaba F-4G 2,4 GHz to nowy system transmisyjny o superszybkiej reakcji, umożliwiający transmisję danych telemetrycznych na maksymalnie 6 kanałach. Na kanałach 1–4 każdy kanał może (w zależności od ustawień nadajnika) pracować w innym trybie, transmitując sygnał wąskopasmowy dla serwomechanizmów Futaba UR/SR, klasycznych serwomechanizmów cyfrowych lub serwomechanizmów analogowych. Kanały 5 i 6 są transmitowane jako sygnał szeregowy dla serwomechanizmów S.BUS2.
Układ przeniesienia napędu T-FHSS
Ten system transmisyjny umożliwia transmisję danych telemetrycznych z czujników podłączonych do gniazda magistrali S.BUS2 w odbiorniku. UWAGA: Nadajnik nie jest kompatybilny z odbiornikami T-FHSS Air przeznaczonymi do modeli latających.
Układ przeniesienia napędu S-FHSS
System transmisji S-FHSS umożliwia sterowanie kompatybilnymi odbiornikami Futaba, w tym odbiornikami lotniczymi lub na przykład modułem symulatora USB FUT5102690.
Układ przeniesienia napędu do Kyosho Mini-Z EVO
Ten system transmisji umożliwia sparowanie nadajnika z odbiornikiem 82042 i 82044 w popularnych samochodach Kyosho Mini-Z EVO.
Układ przeniesienia napędu do Kyosho Mini-Z EVO2
Ten system transmisji pozwala na sparowanie nadajnika z odbiornikami 82044 i 82046, zapewnia telemetrię oraz umożliwia regulację parametrów układu kierowniczego i przepustnicy dla podwozia Kyosho MR-04.
Układ przeniesienia napędu dla Kyosho Mini-Z FHSS
Po podłączeniu modułu RF Kyosho Mini-Z FS-RM005 do T6PV, ten system transmisji umożliwia sterowanie zestawami podwozi Kyosho Mini-Z RWD MR03/MR04, AWD, 4x4 oraz regulację parametrów układu kierowniczego, przepustnicy, żyroskopu itp.
Funkcjonować:
- system transmisyjny F-4G z telemetrią, T-FHSS-2.4GH z telemetrią, S-FHSS (bez telemetrii), Mini-Z EVO (bez telemetrii), Mini-Z EVO2 z telemetrią i MiniZ FHSS (wymaga modułu nadajnika FS-RM005) bezpośrednio dla Mini-Z EVO;
- 6 kanałów proporcjonalnych w systemie transmisyjnym F-4G / 6 kanałów proporcjonalnych w trybie transmisji S-FHSS Normal / 4 kanały proporcjonalne w systemach transmisyjnych T-FHSS, S-FHSS (High Speed), Mini-Z EVO, Mini-Z EVO2 i Mini-Z FHSS;
- sterowanie z kierownicy z możliwością regulacji neutralizacji i mimośrodowego przesunięcia za pomocą adaptera (w zestawie);
- 2 wymienne kierownice o różnych średnicach, wymienny adapter umożliwiający regulację zakresu ruchu kierownicy (32° lub 34°);
- dźwignia przepustnicy z regulowanym zakresem ruchu neutralizacji dla funkcji hamowania/biegu wstecznego;
- 3 przełączniki przyciskowe (możliwość przypisania);
- 1 pokrętło obrotowe/przełącznik przyciskowy (możliwy do przypisania);
- 6 cyfrowych trymerów (można je przypisać);
- Gniazdo karty microSD;
- port komunikacyjny do przewodowego programowania serwomechanizmów (Futaba) i kontrolerów (Futaba/Acuvance).
Funkcje programu:
- menu programu w języku angielskim, japońskim, niemieckim, holenderskim, francuskim, hiszpańskim, czeskim i włoskim;
- pamięć na 40 modeli z możliwością kopiowania, resetowania i ustawiania 15-znakowej nazwy modelu;
- rozszerzenie pamięci za pomocą karty microSD;
- wybór systemu transmisji: F-4G, T-FHSS, S-FHSS, Mini-Z EVO, Mini-Z EVO2, Mini-Z FHSS (konieczne jest podłączenie modułu FS-RM005);
- ustawianie wielkości odchyleń dla wszystkich kanałów;
- ograniczenie wychylenia serwomechanizmu (ograniczenie maksymalnego zakresu wychylenia przy stosowaniu mikserów);
- odwrócenie kierunku odchyleń dla wszystkich kanałów;
- subtrimsy dla wszystkich kanałów;
- ustawienia krzywej reakcji układu kierowniczego i przepustnicy: krzywa wychylenia wykładniczego lub krzywa wieloliniowa z prostymi sekcjami dla sterowania w lewo/prawo i przepustnicy do przodu/do tyłu;
- regulowana szybkość reakcji układu kierowniczego i przepustnicy umożliwiająca łatwe „stępienie” lub zbyt szybką reakcję poprzez regulację jednego parametru;
- prędkość serwa sterującego i przepustnicy;
- podwójne odchylenie kierownicy;
- skokowe przyspieszenie;
- monitor serwomechanizmu (do szybkiej kontroli ruchu serwomechanizmu, szczególnie w kanałach mieszanych);
- ABS;
- bezpieczna praca na biegu jałowym;
- tryby sterowania przepustnicą/hamulcem;
- kontrola trakcji;
- start (zabezpiecza przed buksowaniem kół na nierównej nawierzchni podczas ruszania);
- wyłączenie silnika;
- wyścigi równoległe (wykorzystanie tzw. hamulca trans-brake w celu szybkiego ruszenia z miejsca);
- przypisywanie kontroli do poszczególnych kanałów;
- awaryjne odchylenia zabezpieczające dla wszystkich kanałów;
- Ustawienia serwa S.BUS;
- zdalne sterowanie funkcjami programowymi regulatorów prędkości Futaba/Acuvance (wymaga adaptera S.BUS SBM-1/OP-15127);
- bezprzewodowa regulacja zaawansowanego żyroskopu do samochodów driftowych GYD550;
- przypisywanie funkcji przycinania;
- przypisywanie funkcji przełączników;
- mikser do sterowania 2 serwami;
- mieszany układ hamulcowy przód/tył z 2 serwomechanizmami;
- mikser ze sterowaniem żyroskopowym;
- Mieszanka 4WS zapewniająca niezależne sterowanie przednią i tylną osią w pojazdach gąsienicowych;
- mikser do układu napędowego z 2 regulatorami prędkości;
- Mieszanka CPS do sterowania oświetleniem LED;
- mieszanka do czołgów – do sterowania ruchem pojazdów gąsienicowych;
- 5 dowolnie programowalnych miksów z możliwością wyboru przebiegów – liniowych z przesunięciem, wykładniczych lub krzywych wieloliniowych z sekcjami liniowymi;
- mieszanka do sterowania wyciągarką razem z gazem;
- 4 zegarki (stoper, timer, pomiar czasu okrążeń z pamięcią 80 okrążeń);
- wyświetlacz telemetryczny;
- ustawienia czujnika telemetrycznego;
- zapisywanie danych telemetrycznych na karcie microSD.
Kompatybilne odbiorniki:
- Futaba R204GF-E S-FHSS/FHSS-2.4GHz (4-kanałowy, tylko dla modeli z napędem elektrycznym),
- Futaba R2104GF S-FHSS/FHSS-2.4GHz (4-kanałowy, zasilanie 4,8–6,0 V, nie dla serwomechanizmów HV),
- Futaba R304SB T-FHSS-2.4GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (4-kanałowej),
- Futaba R304SB-E T-FHSS-2.4GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (4-kanałowa, tylko dla modeli z napędem elektrycznym),
- Futaba R334SBS T-FHSS SR/T-FHSS 2,4 GHz z telemetrią na S.BUS2 (4-kanałowy),
- Futaba R334SBS-E T-FHSS SR/T-FHSS 2,4 GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (4-kanałowa, tylko dla modeli z napędem elektrycznym),
- Futaba R404SBS F-4G 2,4 GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (10-kanałowa),
- Futaba R404SBS-E F-4G 2,4 GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (10-kanałowy - kanały 5–10 na magistrali S.BUS2, tylko dla modeli z napędem elektrycznym),
- Futaba R2006GS S-FHSS w trybie normalnym (6 kanałów),
- Futaba R2008SB S-FHSS w trybie normalnym (8 kanałów, 6 używanych kanałów),
- RA-42 w trybie Mini-Z (4 kanały),
- RA-51 w trybie Mini-Z (4 kanały),
- RA-53 w trybie Mini-Z (4 kanały).
Kompatybilne czujniki telemetryczne:
- czujnik temperatury (SBS-01T),
- czujnik temperatury (SBS-01TE),
- obrotomierz z czujnikiem magnetycznym (SBS-01RM),
- obrotomierz do silników prądu przemiennego (SBS-01RB),
- czujnik napięcia (SBS-01V),
- czujnik prądu (SBS-01C),
- MC/Acuvance – prędkość obrotowa silnika, temperatura sterownika, temperatura silnika (dla wybranych silników), napięcie akumulatora napędowego (wymaga adaptera S.BUS SBM-1/OP-15127)
Zawartość opakowania:
- Nadajnik Futaba T6PV 2,4 GHz,
- Odbiornik R404SBS-E (tylko dla modeli z napędem elektrycznym),
- Adapter mimośrodowy kierownicy APA (średni),
- kąt skrętu kierownicy 5°,
- duża kierownica 54 mm,
- adapter zakresu kierownicy 32°,
- 2 różne dźwignie hamulca (jedna z nich zamontowana na nadajniku),
- 3 klucze imbusowe,
- instrukcja obsługi.